Hidrata’ls!

aigua nenes

“Sol solet víne’m a veure vine’m a veure”… Aviat arriba l’estiu: molt sol i altes temperatures, platja, colònies i una infinitat de moments de diversió entre els més petits i com no, de poder gaudir el nostre període de vacances amb ells.

No obstant això, el període estival ve acompanyat de la importància de romandre ben hidratats per estar sans per dins i per fora i dur a terme totes les activitats que es presentin.

suorA l’estiu, la presència d’altes temperatures fa que el nostre organisme perdi més aigua i sals minerals fonamentals per al funcionament corporal, com són el sodi, el magnesi i el potassi. Aquestes pèrdues es produeixen a través de l’orina, de la respiració  i de la sudoració, un mecanisme de defensa que posseïm en resposta a l’elevació de la nostra temperatura corporal.

 

Hem de tenir en compte que cada individu posseeix unes necessitats específiques per a la hidratació, en funció de factors com l’edat, sexe, metabolisme, activitat física i condicions ambientals. El nostre organisme està format per un 70-80 % d’aigua. Aquestes necessitats augmenten en grups com els esportistes, gent gran, adolescents i infants.

En els infants és molt important la hidratació perquè el mecanisme de la detecció i identificació de la set no s’ha desenvolupat prou, per la qual cosa és necessari controlar que ingereixin la suficient quantitat de líquid, encara sense tenir set, ja que la set ens avisa de la manca d’aigua en el nostre organisme.

La hidratació, a més de sadollar la set, posseeix nombrosos beneficis per al nostre organisme:

  • La pell manté l’elasticitat i suavitat dels teixits.
  • Els ronyons regularitzen l’eliminació normal dels residus i nutrients a través de l’orina.
  • Ajuda a portar un procés digestiu normal evitant el restrenyiment.
  • Les cèl·lules del nostre cervell reben sang oxigenada afavorint l’estat d’alerta.
  • El cor treballa millor i ajuda a mantenir la tensió arterial en límits saludables.
  • Els músculs es mantenen flexibles i en bon estat.

Per això, a més de l’aportació d’aigua, també és important incorporar a la dieta el consum d’aliments que continguin aigua com les fruites i les verdures, ja que a més aporten vitamines, sals minerals i fibra.

Consells

lactància materna

  • En els lactants, donar el pit a demanda i amb major freqüència i només oferir aigua en aquells que ja han introduït l’alimentació complementària, ja que la llet materna és suficient per a la seva correcta hidratació.
  • No esperar que demanin líquids per oferir aigua. Per tant, és aconsellable oferir líquids amb freqüència al llarg del dia.
  • Podem fer que la ingesta d’aigua sigui més divertida: ús de gots de colors o dels seus personatges favorits, elaboració de sucs naturals de diferents colors i formes.
  • Oferir aliments rics en aigua, com poden ser fruites i verdures fresques, gelatines, pols d’aigua elaborats amb sucs de fruites naturals o altres begudes, així com també, es poden elaborar batuts de llet i fruites que poden sumar aigua a la dieta diària dels nens.
  • Facilitar l’abast dels nens a les begudes, deixar sempre a prop una ampolla d’aigua.
  • Mantenir les begudes a temperatura moderada (8-15 graus):  si estan molt fredes o molt calentes se sol beure menys.
  • Portar sempre begudes a la platja, el parc o altres espais on els nens juguin i eliminin líquids per la suor, ja que s’ha d’assegurar més que mai la ingesta d’aigua mentre els petits estan actius.
  • Evitar els refrescs ensucrats i les infusions per hidratar ja que tenen un efecte diürètic residual que no afavoreixen l’assoliment d’adequats nivells de líquids en l’organisme.

fruites

A continuació, us deixem uns enllaços amb  idees molt refrescants, sanes, divertides i fàcils de fer: elaboració de gelats de fruites naturals i broquetes de fruites.

https://www.youtube.com/watch?v=HliOhXpJ9As

https://www.youtube.com/watch?v=pl3lFCs34gg

ESTIU: ESTEM PREPARATS!

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en estiu, Recomanacions pels pares i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s