L’Alt Penedès-Garraf es mou!

PAFES InfantsPAFES adults

 

 

 

 

 

 

 

Amb motiu del dia Mundial de l’Activitat Física, a l’Alt Penedès-Garraf hi han previstes diverses activitats per fer promoció de l’activitat física, tant per a nens com per a adults. El Complex Aquàtic de Vilafranca del Penedès i el Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona organitzen de manera conjunta dos dies d’activitats: un adreçat a les famílies i l’altre per als professionals de la salut.

El dimarts 21 d’abril, al Complex Aquàtic de Vilafranca del Penedès, està preparada una activitat d’Aquatònic, que consisteix amb una classe d’activitat física aquàtica amb suport musical i que treballa grans grups musculars amb una intensitat mitja. Els tècnics que realitzaran la classe són la Laura i en Kiko, i faran una sessió motivadora, divertida i adaptada a totes les edats (sempre que toquin de peus a terra 1,24 m profunditat). Hi hauran obsequis per als participants.

El mateix recinte acollirà el dissabte 25 d’abril, dues activitats dirigides per als professionals de la salut de la comarca.  A les 9 hores, els professionals de la salut podran gaudir de 60 minuts de Cicling o de Treball Corporal. Amb aquesta iniciativa, els professionals volen motivar a la població per a què prenguin consciència dels beneficis de l’activitat física envers la salut.

Aquestes dues activitats són gratuïtes, gràcies a la col·laboració del Complex Aquàtic de Vilafranca del Penedès i del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.

Logos

El mateix dia 25 d’abril, a les 10 hores, a la plaça Marcer de Sant Pere de Ribes, l’Espai Blau de Sant Pere de Ribes, organitza en col·laboració amb Junts en Acció, una sessió de 30 minuts de zumba oberta a tothom. Junts en Acció va néixer al 2010 amb la missió de millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament (DID) i de les seves famílies a través de l’oci, destacant la pràctica d’activitats físic esportives (competitives i no competitives), en un entorn inclusiu i fent ús de la comunitat.  Desprès alguns membres de l’associació llegiran un manifest.

Beneficis de l’Activitat Física

L’activitat física regular és bona per a totes les edats. Practicar algun esport, fer gimnàstica o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa convé perquè:

  • Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
  • Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia.
  • Ajuda la canalla a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.

Un munt de beneficis

Fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt
beneficiat.

  • COR: redueix el risc de patir malalties cardíaques, embòlies, diabetis i hipertensió arterial.
  • ARTÈRIES: ajuda a mantenir-les flexibles i sanes.
  • ARTICULACIONS: enforteix els músculs, els ossos i manté la funció de les articulacions.
  • SISTEMA NERVIÓS: ajuda a mantenir-lo en bona forma.

Atenció: cal que consulteu el metge si teniu la intenció d’augmentar molt la intensitat o el volum de les activitats que feu normalment.

El que convé:

  • PERSONES ADULTES: com a mínim 30 minuts d’activitat física moderada 5 o més dies per setmana. Les persones més grans han d’incloure exercicis específics de força, flexibilitat i equilibri.
  • INFANTS I GENT JOVE: cada dia cal fer 1 hora d’activitat física moderada, com a mínim.
  • Trieu activitats que us agradin.
  • Si no teniu temps, podeu anar sumant minuts actius durant el dia.
  • Si us va millor, o si ho preferiu, podeu combinar activitats diferents (esports, jocs, desplaçaments a peu o en bicicleta, gimnàstica, exercici planificat). N’obtindreu més beneficis.
  • Convertiu l’estil de vida actiu en un hàbit.

30 minuts d’activitat física moderada equivalen a un d’aquests exercicis:

15 minuts
  • pujant escales
  • saltant a corda
  • corrent 2,5 km
  • recorrent 6,5 km amb bicicleta
20 minuts
  • jugant a bàsquet
  • fent natació
30 minuts
  • fent gimnàstica a l’aigua
  • ballant
  • caminant 3 km a bon pas
  • recorrent 8 km amb bicicleta
40 / 60 minuts
  • netejant vidres, el terra, el cotxe, etcètera.

Això suposa cremar al voltant de 150 kcal.

Més informació a:

Programa Pafes de l’Agència de Salut Pública

HSJD Faros: L’activitat física millora l’aprenentatge i el rendiment escolar

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Recomanacions pels pares i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s